10. aug. 2013

There's no business like showbusiness!

Undervejs på CIFF har jeg haft mulighed for at se et par shows. Det har været en rigtig fin oplevelse, for det er så skønt at se de skønne børn i mange forskellige størrelser have en fest med at gå, skate og danse rundt på catwalking til musik og beundrende blikke, 'åhr'er og 'nåh'er fra publikum.


Sammen med Noa Noa-pigerne kunne vi nyde Albertes fine stemme til det absolut mest stemningsfulde show - med mange flere mørke og grå nuancer, end jeg synes, jeg kan huske fra de andre kollektioner, jeg har set i min (relativt korte) tid som mor. Det er flot og modigt, og rammer helt sikkert et nyt publikum, der ikke føler sig hjemme i det yndige og blomstrede (som selvfølgelig også var repræsenteret).

Trendshowet gav mange, mange fine bud på forskellige retninger til foråret - og havde de skønneste børn med. Både dem, der var totalt scenevante og super herlige med deres publikumskontakt og dem, der var mere generte. Jeg kunne - hånden på hjertet - sagtens se Bean være med om nogle år, hvis hun fortsætter med at være den entertainer/rampelys-pige, hun har været hidtil.

New Generals show var flot. Og voksent. Det er et modigt valg og en klar linje - men jeg vil altså hellere se smilende børn.

Petit by Sofie Schoor var helt igennem skønt og festligt. Dygtige, vel-castede børn, og et brag af en afslutning med et danseshow til den nye Dance-kollektion. (Og kølig alkohol bagefter!)

... nåja, og så er det heller ikke helt skidt at komme hjem med lækre, bugnende goodiebags. Bean har kastet sin kærlighed på den lækreste, blødeste kanin fra Wheat, og det er bestemt ingen overraskelse, når man har haft fingrene i pelsen på den. (Og muleposer i lækre kvaliteter kan man ALDRIG få for mange af, selvom Kæreste vist er af en anden holdning)

Bean er også fan af goodiebags med dullegrej (og vil simpelthen være så smuk i forårets smukke prints)



2 kommentarer:

  1. Smilende børn på catwalken er simpelthen det skønneste! Synes de shows var noget så livsbekræftende...

    Og hvad er det med børn og de kaniner, de bare bliver nusset og kysset og krammet. D slås bare med dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smilende børn på catwalken er nemlig så dejligt. Jeg er fan.

      Jamen, kaninerne er blevet modtaget med åbne arme herhjemme - en af dem er endda blevet forfremmet til sovekanin :) Måske D bare er mere 'fysisk' omkring sin kaninkærlighed?

      Slet