1. aug. 2013

Handy-mom (eller: hvad der sker, når jeg er alene hjemme!)

Kæreste og Bean tog med Faster og Kusine mod det sønderjyske for at hygge i sommerhus med Farmor, Farfar, onkler, tanter, fætter og den yngste kusine.

De havde en dejlig tur og Bean var på opdagelse dagen lang - klappede heste og hunde, hoppede på hoppepuder og nød de mange legekammerater (jeg tror, hun er klar til VHD igen!)

I mellemtiden skruede jeg op for arbejdet både på min praktikplads og hjemme. Jeg fik nemlig tid til nogle af de projekter, der ikke lige lader sig gøre i den korte tid mellem arbejde og Beans sengetid.

Fx fik jeg syet en ny sengerand til Bean - inkl bindebånd i siderne, så hun ikke kan hive den ned og sætte sig imellem den og tremmerne! Jeg syede også den gamle, men har faktisk aldrig været helt tilfreds med den.

Jeg fik også syet lidt dukketøj til en veninde (eller rettere hendes datters dukke!), der er langt væk hjemmefra.

Og jeg spiste lækker, lækker sushi. Det sker alt for sjældent her på matriklen fordi det ikke lige er Kærestes kop te med rå fisk, så jeg udnyttede, at der kun var mig selv at tage hensyn til.

Og så fandt jeg værktøjet frem og savede, borede, skruede og målte med vaterpas og målebånd for at få ryddet op i vores stue. Vi har aldrig haft brug for 2 meter skrivebord, fordi vi aldrig sidder der samtidig, så det lange skrivebord er sløjfet til fordel for et syhjørne til mig med stoffet frit fremme til inspiration - og det betød, at en hel del billeder skulle tages ned og hænges op igen. I murvægge. Så det var med slagbor, rawlplugs og alting. Jow, jow.

Nåja, og så fik Beans klodser et nyt hjem med en rigtig fin halvkugle, vi har haft liggende længe. Den har også en tvilling, men den kommer først op, når Bean får et rigtigt værelse.

Resultatet er blevet supergodt (Kæreste er heldigvis enig!), og vi har fået en helt ny stue med meget mere gulvplads til at lege og tumle på.

Mmm. Sushi til mor. Og kølig rose i smukt glas fra Mormor og Morfar.

Den nye sengerand i stof og pipping fra Stof2000. Båndene er fra min rodekasse.

Den trofaste Pfaff (40 år og still going strong!)
Inspirations-opslagstavle i kork fra IKEA
Og Beans navnesøster, min farmor, der våger over arbejdet med en Irish Coffee

Den nye billedvæg, glimt af stoffer, mønsterbøger, mac-cover og fin, grå vase fra Stilleben

Bedre plads til Bean, loppe-stolen og dukkevognen, hvor den elskede Kaj-dukke troner.

Klodsernes nye, lækre hjem. Tv'et er flyttet op på den gamle, gule arkivhylde, der nu også rummer Beans bøger.

6 kommentarer:

  1. Hvor er den fin den sengerand. Jeg har længe haft planer om at sy en ny til Oline. Den hun har nu er et panik køb fra Babysam, da jeg lige pludselig fandt ud af at babyer havde brug for sengerande :-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Den var overraskende hurtig at sy (men nu havde jeg også været igennem logistikken éen gang før da jeg syede den første) Men det er lidt et 'overskudsprojekt', når man nu har en sengerand allerede.

      Slet
  2. Åh, det er skønt at være alene hjemme. En gang i mellem. Man kan nå en hel masse. Eller bare flade ud :-)

    Tillykke med dit job forresten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Man når vanvittigt meget. Inkl. vin og sushi. Tak. Det er bare en praktik men det er dejligt at være faglig.

      Slet
  3. Det ser mega godt ud! Hvor er du handy. Jeg har selv lige købt det stof til nogle puder til børneværelset. Det er så fint

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe - nød lærer nøgen kvinde! (Men jeg synes faktisk, at power tools er sjove at arbejde med. Og det giver en rigtig god fornemmelse at kunne selv.)
      Stoffet er simpelthen så fint. Glæder mig til at se dine puder.

      Slet