2. maj 2013

Forårsben i blomster og pasteller - og den allerbedste fødselsdagsgave

Det regner åbenbart med gaver i øjeblikket (mest til Bean, forstås, eftersom det er hende, vi har fejret og skal fejre igen på søndag med de nærmeste).

Men den allerbedste gave, ikke? Den kom med posten. I en rudekuvert. Det er normalt ikke noget, vi jubler over, men denne kuvert var fra Pladsanvisningen, og indeholdt en plads til Bean i den flerbørnsdagpleje, der bogstaveligt talt ligger lige på den anden side af vejen fra hvor vi bor. Og hvor normeringen er luksusagtig med 3 voksne til 8 børn. (Og jo. Det hjælper HELT klart at ringe en gang eller to eller tre til Pladsanvisningen. Selvom de siger, det ikke gør en forskel)

Bean og mig var forbi på et lille visit i morges og se faciliteterne og vejre stemningen. Og nu kan det kun gå for hurtigt med at køre ind! Det var rart og varmt og hyggeligt og der duftede herligt at nybagte boller. Bean brugte de første 5 minutter på at gå rundt med mig i hænderne (hvilket er ca. det eneste, vi foretager os pt.) og kravlede dernæst rundt i legestuen og undersøgte det nye, spændende legetøj.

Mandag skal vi alle tre derned igen til det officielle opstartsmøde og fra d. 13.5. har Bean et nyt, permanent pasningstilbud (indtil hun bliver 2 år og 10 måneder og skal starte i børnehave, selvfølgelig. Men det er der jo 100 år til). Det er fantastisk.

Forstå mig ret; Bettina er rigtig god med Bean og det andet barn - de hygger sig sammen og er på gode ture. I dag fx i Zoo. Men. Det har jo hele tiden været en midlertidig løsning, og Bettina har på under 1,5 måned haft omtrent 7 sygedage, hvilket ikke just er holdbart. Og så ikke et ord mere om den sag.


Mormor forkælede i øvrigt Bean og mig i weekenden, så vi har nu begge fine forårsben i blomster og pasteller.


Jeg er vild med H&Ms Conscious Collection til børn og de fine detaljer på disse shorts - hjerteformede knapper og prikket stof i lommerne og i linningen.

Det er mig, der kommer til at sporte blomstrede ben i et par søde og forårslyse jeans.






Outfit details: 
Uldbody: Føtex // Strikvest: Norlie // Shorts: H&M Conscious Collection // Tights: Noa Noa Miniature // Futter: H&M
Blomstrede jeans: edc by Esprit

8 kommentarer:

  1. Først og fremmest: forsinket tillykke med Beans fødselsdag. 1 år er STORT :-)

    Dejligt med en rudekuvert med positivt indhold. Hvor bliver det skønt, at få Bean i permanent pasning. Jeg har en god bekendt, som var chef for den lokale pladsanvisning. Hun påstår hårdnakket - selv efter flere glas rødvin - at det ikke hjælper at ringe. Jeg ved ikke, om jeg virkelig skal tro på hende. Omvendt skader det i hvert fald ikke at ringe ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, et år er rigtig stort. Forsinket tillykke til jer og Donnaen også. Konfirmation er også stort.

      Jamen, altså - gode rudekuverter skal man ikke kimse ad. Og jeg holder nu på, at det hjælper at ringe. For det er mindre end en uge siden, jeg sidst kontaktede dem og fik en god snak om 'systemet'. Anywho. Nu har vi pladsen. Og vi glæder os!

      Slet
  2. KÆMPEstort tillykke med pladsen til Bean. Hvis det er den flerbørnsdagpleje, jeg tror, det er, så ville vi have solgt vores førstefødte (næsten) for at få Varanen ind i den. Men efter en lang og virkelig træls snak (som involverede et regnestykke, der endte med, at vi nok ville få tilbudt plads, når Varanen blev værnepligtig) med min absolutte hadeperson på den østerbroske pladsanvisning, gad jeg ikke engang skrive ham op. Jeg skulle nok bare have været stædig :-) Stort stort tillykke - det bliver SÅ godt!

    SvarSlet
    Svar
    1. En værnepligtig Varan var nok også lidt større end de ville kunne få til at sove middagslur på madrasserne, tror jeg. Det er den flerbørnsdagpleje, der ligger i vores brostensbelagte gade og som har lige kort til legepladserne i Classens Have og den store ved Rosenvængets Alle. Det bliver MEGA-godt, gør det! Og tak :)

      Slet
  3. 1.000 gange tilllykke med Bean! Hvor er det vildt, at der er gået et år, og hvor har det været sjovt at følge hendes udvikling - det tror jeg lige, jeg vil fortsætte med lidt endnu;) Og så skulle man tro, ja, at det var universets fødselsdagsgave med den nye plads i favoritdagplejen. Håber, I alle tre bliver glade for den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, det er slet ikke til at begribe. Og hvor har det været dejligt, med virtuelle kommentarer, indspark og betragtninger hele vejen :) Jeg er sikker på, vi alle tre bliver så glade for løsningen!

      Slet
  4. Tillykke med pladsen! Det er altså skønt at høre, når det lykkes for nogen at få ønskepladsen. Så heldige var vi ikke, men det var vist meget godt alligevel for vi endte op med en plads i verdens bedste vuggestue i stedet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg havde bestemt heller ikke set det komme. Det må være karmas belønning for 4 måneders kolik ;) Og dejligt for jer, at I er havnet det sted, der er verdens bedste for jer :)

      Slet