1. jun. 2013

Leftovers, loppefund og ladies weekend

Kæreste er taget på herretur (også kendt som 'mancation' - and don't EVEN get me started!) i sommerlandet (endnu engang) så Bean og mig er alene hjemme hele weekenden (endnu engang). Og så taler vi ikke mere om det.

I går fik Bean og mig besøg af et par af Kærestes venner - nogle dejlige mennesker, der skal være forældre til november, så jeg havde fundet en masse babygrej frem som de kunne vælge og vrage imellem. Hold nu OP, hvor er str. 50-bodyer bittesmå og übercute, og hvor er det svært ikke at blive både skruk og helt nostalgisk... Hvis jeg har nogensomhelst indflydelse, så får Bean helt sikkert en lillebror eller -søster engang i fremtiden.

Bean holdt hof og underholdt, snakkede og nød den ekstra opmærksomhed hele aftenen (og havde lidt svært ved at forstå, at det også blev sengetid på et tidspunkt!) og da hun sov sødt var der voksentid med lidt sødt til ganen i form af en nougat-hindbærlagkage, jeg havde lavet tidligere på dagen. Den har jeg nydt resterne af her til aften ovenpå en lang, god og ikke mindst varm og solrig dag.

Bean og mig startede dagen med den hyggeligste playdate på Tårnlegepladsen og en flok af de skønne damer og børn, jeg lærte at kende til fødselsforberedelse, efterfødselshold og motorik. De kan alle så meget nu, og det er så fint at følge deres udvikling og de nye udfordringer, det giver med institution og stigende grad af selvstændighed.

På vejen hjem gik vi igennem vores brostensbelagte smørhuls-gade i sommersolen og Bean var vildt optaget af de mange, spændende loppe-sager, der var sat til skue. Vi endte med at krejle os til nogle scoop. Dejligt at kunne loppe lidt igen - det savnede jeg faktisk sidste år, hvor Beans kolik-temperament bestemt ikke var til den slags udflugter!

Efter en laaaang middagslur (2 timer, du!) hoppede vi igen i solcreme og klapvogn og tog i Classens Have for at se, om sandkassen der også kunne bruges til at lege i. Det kunne den godt, så det var en meget snavset og rimeligt godt brugt lille pige, jeg nynnede i søvn her til aften.

... hvorefter der var en opvask og generel oprydning af hjemmet at se til inden jeg kunne smække benene op i sofaen og nyde lidt leftover lagkage.

Jeg håber, I også har stornydt det smukke vejr.



Sand er fantastisk (bare ærgerligt, det kommer ind alle steder!)

Dagens loppis-rov: Kaj (insta-joy fra Beans side), et hammerbræt fra Djeco, en sød tallerkenrække til de børnebøger, der ikke behøver at blive bladret i at lidt hårdhændede Bean-fingre og et fint vægskab til toiletsager. Eller køkkengrej.


JAH! Mere larme-legetøj :) (Og ja - en megasnavset body!)

Kaj og Bean har kysset, krammet og delt sut hele eftermiddagen - ahmen altså
Leftover-lækkerier til en træt, men glad mor: hindbær/nougatlagkage og iskold hyldeblomstsaft



Ingen kommentarer:

Send en kommentar