27. mar. 2012

Græsenke

Solo på Østerbro frem til lørdag aften - Kæreste tog afsted kl. 02 i nat for at nå morgenfly i Billund med 25 2.g. elever; afgang til årets studietur.

(Satser pænt meget på, at Bean opfører sig eksemplarisk og bliver hvor hun er. Ville være så træls at skulle ringe til det skotske højland og bede nogen om at tage det første fly hjem)

I mellemtiden skal jeg - udover at ligge og flyde på sofa - se veninder, Mor og Søsterlil samt bruge gavekort på dulle-behandling hos lokalt øko-wellnesssted. Og vaske alle babytingene, havde jeg forestillet mig.

Når Kæreste kommer hjem, skal vi nemlig så småt igang med det dér nedpakning/oprydning/sjov med flyttekasser. Hele påsken kommer til at gå i svigerfamiliehelvedeland i det vestlige Danmark. Og weekenden efter påske bliver brugt på noget bryllup for Kærestes studievenner i det midterste Danmark. Og så er der jo ikke frygteligt lang tid tilbage at pakke/rydde op/smide ud/... i inden maj og termin kommer meget, meget tæt på.

(Nå ja - Kæreste har simpelthen taget et kæmpe og grænseoverskridende skridt i retning mod at rykke helt og aldeles til Sjælland og sendt en bunke ansøgninger ud til hovedstadens gymnasier. Og er allerede kaldt til første samtale. Han elsker sit nuværende job, men på familiefronten bliver det lige frisk nok at jonglere ny baby med 5½ times pendling om dagen. Forhåbentlig (krydse, krydse, krydse fingre!) finder han et sted her i nærheden, som virker rigtigt for ham - og som vil ansætte ham på fuld tid og i en fast stilling...)

4 kommentarer:

  1. Så er der jo pænt booket op med gøremål, selvom Kæreste er væk.

    Vil krydse fingre for, at baby bliver hvor hun skal, at Kæreste finder godt, nyt job, at flytningen går godt, og at det bliver solskin i påsken - øh, har jeg glemt noget? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er der bestemt - men planlagt så fint, at der er en ting pr. dag = rigelig tid til at være hvalagtig på sofaen :) Takker i øvrigt for krydsede fingre.

      Slet
  2. Puh, 5 timers pendling - med eller uden ny baby - ville gøre det helt og aldeles sf med mig, tror jeg. Og nu bliver jeg jo nysgerrig efter at vide, hvor i det vestlige dk han arbejder. Billund lufthavn klinger nemlig vældig hjemligt i mine ører, selv om det er længe siden, jeg emigrerede :)

    Rigtig god græsenketilværelse og påske. Og oprydning og pakning :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kunne det heller ikke, men han er overraskende god til fx at klare forberedelse og stileretning i toget. Arbejdet ligger (i al fald indtil videre) mere midt i Danmark end mod vest. Det var bare flyet, der fragtede de glade rejsende på studietur, der gik derfra :)
      Jeg tænker at indlede eftermiddagen med et smut i Emmerys efter græsenke-kanelsnegl. Man skal jo huske lidt ekstra kalorier, når man er gravid... ahem.

      Slet