26. okt. 2012

Spirella og Rotella

... også kendt som moren og Bean.

Jeg har været til det dér gynækolog i dag. Og overvejer om ikke ALLE fremtidige sundhedsbesøg, der har med underlivet at gøre, skal foregå sådan et sted.

For det var da en ualmindeligt uproblematisk og smertefri omgang at få sat den dér spiral op. Jeg ved ikke, om det bare er min læge, der er lidt hårdhændet/kluntet/uøvet, men jeg synes, at det plejer at være forbundet med lidt 'av' bare at få det dér andenæb anbragt nogenlunde, når jeg er hos ham. Også efter fødslen. Her kunne jeg da godt fornemme, at der skete noget, men det var helt, helt smertefrit. Og gik superhurtigt.

Bean lå og brokkede sig lidt på et medbragt tæppe, mens jeg simultant sang for hende og fik installeret prævention.

Og bortset fra prisen (seriøst?! 1200 kr for en lille plastikdims med lidt hormon i?), så satser jeg stærkt på at blive vældigt glad for konceptet.

Spirella-mor brugte resten af dagen på lang gåtur med mødregruppen i strid kuling (brrrrr, så blev det åbenbart vinter?), lege med Bean, skifte Bean, eftermiddags-powernappe med Bean, lave mad med Bean, amme Bean og putte Bean.

Vi er nemlig alene hjemme indtil lørdag, mens Kæreste feder den med kollegaerne i det nordlige Tyskland.

Og frk. Rotella? Hun bruger ret meget tid på at krabbe sig rundt om sin egen akse. 360 grader kan hun komme rundt (og rundt og rundt og rundt. Og rundt.), og så er det jo bare at lægge legetøj i en cirkel rundt om hende. Oh, hvor vil hun gerne komme frem også, men indtil videre er det bare blevet til at komme til at skubbe sig lidt tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar