6. sep. 2012

Virkeligheden. Er det nu nødvendigt?

Hmm.

Er nødt til at forholde mig til virkeligheden noget før end jeg havde forventet.

Kæreste har en så fin overenskomst, at han har 3 måneders barsel med fuld løn, i stedet for de 6 uger, vi havde regnet med. Og det har han ikke liiiige fået undersøgt forinden, så nu er det planlagt med vikarer og årsnormer og alting og ikke sådan lige at ændre.

Derfor slutter min barsel - sådan for alvor - efter nytår. Jeg havde jo regnet med at bare have 6 ugers break måske med noget virksomhedspraktik eller et kursus og så genoptage barslen frem til påske.

Men nej.

Virkeligheden rammer fra primo 2013.

Og med virkelighed mener jeg jobjagt. (Held og lykke, ikke?) Det må være noget med at sætte hele det udvidede netværk i gang. Jeg er slet ikke ude på den store karriere pt. Det må sagtens være deltid - men ellers er 37 timer på et kontor et sted også fine by me.

Jeg har 25 feriedage at rutte med, så jeg kunne jo vælge at lægge dem i forlængelse af min barsel og dermed få 25 dage hjemme med Kæreste og Bean. Men hvad så hvis institutionspladsen ikke lige kommer som ønsket (det gør den jo næppe)? Jeg kunne også lægge dem i forlængelse af Kærestes barsel og dermed have hele april fri. Med hvad så hvis jeg har fået et job i mellemtiden? (Man kan jo håbe)

Argh altså. Lortevirkelighed. Jeg er slet ikke klar til at barselsboblen slutter. Det er jo først lige begyndt at blive hyggeligt og til at nyde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar