15. sep. 2012

Træt med lidt sur 'on the side'

Dagen i timer:

01.14: Bean vågner (for anden gang siden putning - denne gang fordi hun er sulten) Ammer og lægger hende tilbage i seng.

01:45: Kæreste kommer hjem efter aften i byen med fodbold og øl. Møfler rundt i lejlighed og seng, stærkt dunstende af alkohol. Har tilsyneladende glemt alt om vores 2 år gamle aftale om at festlige mennesker sover på sofaen.

02:30: Bean vågner fordi Kæreste snorker. Trøstes og lægges tilbage i seng.

03:16: Bean vågner fordi hun er sulten. Ammes og lægges tilbage i seng.

04:05: Jeg vågner fordi Kæreste kaster sig rundt i sengen.

04:12: Bean vågner fordi Kæreste snorker. Trøstes i sengen.

05:58: Bean vågner fordi Kæreste møffer rundt i sengen. Ammes og puttes ved siden af mig i sengen.

06:20: Jeg vågner fordi Kæreste sparker mig i søvne.

07:28 Bean vågner og er klar til dagen. Skiftes og får tøj på. Ammes og hygger på legetæppet.

08:46: Bean er træt, ammes og puttes. Kæreste er træt og lægger sig til at sove på sofaen.

09:20: Bean vågner og er slet ikke udhvilet, men nægter at sove videre. Pylrer og er utidig den næste time.

10:03: Arbejdsdag i andelsforening starter.

10:25: Bean og mig går afsted med barnevogn for at få en (lidt tidlig) middagslur.

11:02: Bean sover.

11:35: Jeg sætter mig på cafe for at få lidt at spise og drikke.

11:36: Bean vågner. Sidder/ligger/står hos mig mens jeg kaster resten af bollen og solbærsaften i halsen. Ammes og lægges tilbage i vognen.

12:02: Bean sover. Jeg går og går og går og støder på Øglemoren, der også er ude at gå med barn i vogn.

13:25: Når tilbage til andelen - Bean vågner.

14:03: Bean pylrer. Arbejdsdag er færdig.

15:30-16:00: Bean er træt. Ammes. Skiftes. Ammes. Lægges i seng. Kæreste lægger sig til at sove på sofaen. Jeg lægger mig til at hvile ved siden af ham. Lejligheden flyder med opvask og værktøj - jeg har ikke haft tid til at rydde op i går eller i dag.

17:33: Bean vågner. Er ked og pylret. Ammes. Bliver lidt gladere. Kæreste tænder computer og sidder med den i sofaen mens jeg leger med Bean.

18:20: Pylre-baby bliver efterladt med Kæreste, mens jeg går en lille tur og forsøger at dampe lidt af. Trætheds-hovedpine og ditto kvalme.

18:50: Hjemme igen.

19:32: Bean gaber. Putteritual går i gang. Skiftes, nusses, nattøj på. Sige godnat til far. Ammes. Synge godnatsang. Lægges i seng og sover efter 7 minutter.

19:48: Aftensmad fra fryser foran tv.

21:19: Blogge og på vej i seng. Krydse fingre for mere søvn!





2 kommentarer:

  1. Sådan er der bare nogle dage - og nætter, der er. Let overrislede, på-ryggen-snorkende kærester eller ægtemænd kan være en plage - også uden en baby. Synes, det er passende straf, at din kæreste har haft arbejdsdag i andelsforeningen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og der blev gået til den, mens jeg var på langtur med Bean. Vi har ellers en så fin aftale om at fulde folk sover på sofaen. Den har fungeret i over 2 år nu.

      Slet